Thema #WvdM18 is bekend: ‘Heb jij het onder de duim?’

zelf mediawijzer worden

Mediawijzer.net organiseert voor de negende keer de Week van de Mediawijsheid (#WvdM18) om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor kinderen en jongeren. De Week van de Mediawijsheid vindt dit jaar plaats van 16 tot en met 23 november 2018. In de aanloop naar de campagne wordt er via deze website meer tips, campagnemateriaal en informatie beschikbaar gesteld.

 #WvdM18: ‘Heb jij het onder de duim?’

Onze duim is in tijden niet zo machtig geweest. Met een click, scroll of swipe verschaft ‘ie ons toegang tot een wereld aan informatie en mogelijkheden. Maar de ene duim is de andere niet, en lang niet iedereen is er even handig mee. Dat is een groeiend probleem. Want of het nu gaat om het doen van je bankzaken, het zoeken of delen van informatie, het vinden van een baan of het regelen van je privacyinstellingen: het wordt steeds belangrijker om een bepaalde mate van mediawijsheid in de vingers te hebben.

De komende Week van de Mediawijsheid (16 t/m 23 november 2018) is gericht op iedereen die wel een helpende hand kan gebruiken. Scholen, bibliotheken en mediaexperts onderzoeken waaraan je vandaag de dag moet voldoen om jezelf ‘mediawijs’ te noemen en stellen jong en oud de vraag: ‘Heb jij het onder de duim?’

Bekijk hier een overzicht van al het nieuws rondom de Week van de Mediawijsheid en praat op sociale media mee via de hashtag #WvdM18

Deel dit bericht