Thema #WvdM18 is bekend: ‘Heb jij het onder de duim?’

onder de duim

3 mei 2018 – Mediawijzer.net organiseert voor de negende keer de Week van de Mediawijsheid (#WvdM18) om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor kinderen en jongeren. De Week van de Mediawijsheid vindt dit jaar plaats van 16 tot en met 23 november 2018 en heeft als thema ‘Heb jij het onder de duim?’. In de aanloop naar de campagne wordt er via deze website meer tips, campagnemateriaal en informatie beschikbaar gesteld.

 #Thema: ‘Heb jij het onder de duim?’

Met de opmars van de smartphone is onze duim een machtig instrument geworden. Of we er nu mee scrollen, klikken of swipen: de mogelijkheden zijn eindeloos. Op de hoogte blijven van het laatste nieuws, met je volgers delen wat je vandaag hebt meegemaakt of op zoek naar een nieuwe date? Je duim regelt het allemaal.

Maar de ene duim is de andere niet, en lang niet iedereen is er even handig mee. Dat is een groeiend probleem. Want of het nu gaat om het doen van je bankzaken, het vinden van een baan of het regelen van je privacyinstellingen: het wordt steeds belangrijker om een bepaalde mate van mediawijsheid in de vingers te hebben. Daarbij hoort ook dat je je bewust bent van wat allemaal nodig is om mee te kunnen komen in een samenleving die steeds digitaler wordt.

Tijdens de komende Week van de Mediawijsheid (16 t/m 23 november 2018) richten we ons op iedereen die wel een helpende hand kan gebruiken. We onderzoeken waaraan je vandaag de dag moet voldoen om jezelf ‘mediawijs’ te kunnen noemen en stellen jong en oud de vraag: ‘Heb jij het onder de duim?’.


Bekijk hier een overzicht van al het nieuws rondom de Week van de Mediawijsheid en praat op sociale media mee via de hashtag #WvdM18

Deel dit bericht