In de spotlight: Data Detox voor jong en oud

tips,week van de mediawijsheid,heb jij het onder de duim

5 november 2019Jeroen de Boer is als adviseur innovatie bij Fers betrokken bij het Data Detox-project dat tijdens de Week van de Mediawijsheid een paar mooie hoogtepunten heeft: de Data Detox Game voor kinderen en De Kleinste Privacyshow van Nederland. 

Tijdens de Week van de Mediawijsheid (8 t/m 15 november 2019) vinden door het hele land activiteiten plaats, van groot tot klein en voor jong en oud. Zoals ieder jaar speelt het netwerk hierin een onmisbare rol. In aanloop naar de campagne bieden we enthousiaste organisators een podium om te vertellen over hun activiteiten.

Aanpakken van kleine dingen

Met de verschillende activiteiten tijdens de Week van de Mediawijsheid hoopt Jeroen met alle partners te bereiken dat bezoekers/deelnemers digitaal bewuster worden, en in staat zijn keuzes te maken omtrent hun digitale privacy. “Niet gelijk die cookiemelding wegklikken dus, maar gewoon even lezen wat er staat. Of beginnen met het sterker maken van je wachtwoord. Het zijn kleine dingen die wel degelijk een verbetering van je digitale persoonlijkheid tot gevolg hebben.”

Naast de Data Detox Game voor kinderen die wordt gespeeld via MediaMasters, is een ander hoogtepunt tijdens de Week van de Mediawijsheid de lancering van het Platform Mediawijsheid Friesland.

De Data Detox Kit: “Het gaat hierbij niet om het minder mediagebruik, maar juist over het bewuster mediagebruik.”

Meer weten over De Data Detox Kit en Game en de Kleinste Privacyshow van Nederland?

» Lees het hele artikel op Mediawijzer.net


Lees hier de volledige rapporten over ‘Ouderen in digitaal Nederland’ die op 14 oktober zijn gepresenteerd en praat op sociale media mee via de hashtag #WvdM en #AanofUit.

Deel dit bericht