Prijsvraag: maak kans op een ON/OFF fotoboek

Quenisha Qiana (354.000 volgers op Instagram) © Martijn van de Griendt / in opdracht van het Rijksmuseum

14 november 2019Tot en met januari 2020 is de fototentoonstelling ‘ON/OFF’ te bezichtigen in het Rijksmuseum. Martijn van de Griendt fotografeerde onze huidige consumptiemaatschappij om zo te laten zien hoe ‘aan’ wij tegenwoordig staan. Een onderwerp dat naadloos aansluit bij het thema van de Week van de Mediawijsheid ‘Aan of uit’.

De mobiele telefoon als hoofdrol

Van de Griendt fotografeert al ruim 25 jaar jongeren over de hele wereld en legt onze snel veranderende Westerse maatschappij vast. De huidige consumptiemaatschappij waarin alles en iedereen altijd-maar-aan-staat en waarbij alles draait om de ‘looks’ en de ‘likes’ is het thema van zijn tentoonstelling en nieuwe boek.

In de hoofdrol is de mobiele telefoon, een apparaat dat niet meer weg te denken is uit onze samenleving, maar ook foto’s van o.a. het Bol.com-kantoor tijdens kerstdrukte, het fenomeen Black Friday in de Kalverstraat, de Huishoudbeurs, het Happinez-festival, Lowlands en een Instagram-modeblogger in actie.
Naast de foto’s uit de tentoonstelling, vind je in het boek extra beeldmateriaal en essays van auteurs als Arnon Grunberg, Connie Palmen en Marcel van Roosmalen.

Wat is jouw beste aan- of uit-tip?

Speciaal in het kader van de Week van de Mediawijsheid mag Netwerk Mediawijsheid van Martijn van de Griendt 3 ON/OFF fotoboeken weggeven. Wat is jouw beste aan- of uit-tip? Hoe zorg jij ervoor dat er balans is tussen je online- en offline leven? Stuur de tip in naar info@mediawijzer.net. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

Meer activiteiten tijdens de #WvdM

Door het hele land worden tijdens de Week van de Mediawijsheid verschillende activiteiten georganiseerd.
» Bekijk de kaart voor een overzicht van alle activiteiten


Lees hier de volledige rapporten over ‘Ouderen in digitaal Nederland’ die op 14 oktober zijn gepresenteerd en praat op sociale media mee via de hashtag #WvdM en #AanofUit.

Deel dit bericht