Partners

Wie werken er mee aan de Week van de Mediawijsheid?

De Week van de Mediawijsheid is een jaarlijks terugkerende publiekscampagne en een initiatief van Mediawijzer.net. Naast Mediawijzer.net, waarin ECP | Platform voor de Informatiesamenleving, Kennisnet, Koninklijke Bibliotheek, het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en de NPO samenwerken, werken ook veel media en netwerkpartners vanuit hun eigen expertise mee aan de Week van de Mediawijsheid. Bijvoorbeeld als mediapartner, ambassadeur of door middel van MediaMissies in het interactieve spel MediaMasters.

De Week van de Mediawijsheid staat altijd bol van activiteiten door het hele land heen. Zowel Mediawijzer.net als de bibliotheken en onze netwerkpartners organiseren workshops, bijeenkomsten, trainingen en nog veel meer om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor iedereen. Verdere partners van de Week van de Mediawijsheid zijn: Family Factory, De Issuemakers.

MediaMasters

Naast de kernpartners van Mediawijzer.net dragen de volgende partijen bij aan MediaMasters 2016: EYE Amsterdam, Nieuws in de Klas, Vodafone, Codeuur, Gamestad, NPO Zapp, MU Play & Learn, Codeklas, VPRO Jeugd, Tech your Future, Moti Museum, Europese Uni, Boox Alive, Kentalis, Kunstbalie, Kidsweek, Voice, Nieuwsbegrip, Jeugdjournaal, Helpwanted.nl, Wizenoze, IDFA, Fietsmodus, Echt Gebeurd, FOAM, School TV, Pestweb

eu-logo-220x115

Weekvandemediawijsheid.nl wordt mede gefinancierd door de Europese Commissie, als onderdeel van het Better Internet for Kids project.

Ook meedoen aan de Week van de Mediawijsheid? Lees hoe je als professional kunt deelnemen aan de campagne. Heb je vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact met ons op.