Partners

Wie werken er mee aan de Week van de Mediawijsheid?

De Week van de Mediawijsheid is een jaarlijks terugkerende publiekscampagne en een initiatief van het Netwerk Mediawijsheid. Bij het netwerk zijn meer dan 1000 organisaties, bedrijven, zelfstandig professionals en instellingen aangesloten, allen actief op het gebied van mediawijsheid. Denk aan ict-bedrijven, bibliotheken, culturele instellingen, mediacoaches, lesmateriaalontwikkelaars, uitgeverijen, onderzoeksinstituten, mediaproducenten en -platformen, onderwijsinstellingen en zorg- en welzijnsorganisaties. Veel media en netwerkpartners werken vanuit hun eigen expertise mee aan de Week van de Mediawijsheid. Bijvoorbeeld als mediapartner, ambassadeur of door middel van MediaMissies in het interactieve spel MediaMasters.

De Week van de Mediawijsheid staat altijd bol van activiteiten door het hele land heen. Zowel Netwerk Mediawijsheid als de bibliotheken en onze netwerkpartners organiseren workshops, bijeenkomsten, trainingen en nog veel meer om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor iedereen. Verdere partners van de Week van de Mediawijsheid in 2018 waren: BNNVARA, De Issuemakers.

Over het Netwerk Mediawijsheid

Netwerk Mediawijsheid

Netwerk Mediawijsheid is in 2008 als project opgericht op initiatief van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Netwerk Mediawijsheid wordt aangestuurd door 5 toonaangevende organisaties op het gebied van mediawijsheid:

Onze gezamenlijke missie: Nederland mediawijs. Netwerk Mediawijsheid vervult daarbij de rol van verbinder, wegwijzer en gangmaker.

MediaMasters

Naast de kernpartners van het Netwerk Mediawijsheid dragen de volgende partijen bij aan MediaMasters 2018: MU Eindhoven, Museum voor Communicatie, NTR SchoolTV, VPRO Jeugd / Z@pp Echt Gebeurd, WNF, Connect Social Media, voorlichtingen, Nieuws in de klas, Beeld & Geluid, Cinekid, EYE, FutureNL (vroeger CodeUUR), IDFA, Kentalis, Koninklijke Bibliotheek (KB), NTR Klokhuis, Rijksmuseum, www.wat, VOICE (auteursrecht), Lemniscaat, Lilian stolk, Booxalive, CODA, Code Combat, ECP, Help Wanted, Kennisnet / Mijn Kind Online, Kidsweek, Nieuwsbegrip, Pestweb, Unicef Kinderrechten Festival, WikiKids, Roboschool, Unicef, FOAM, Online Masters, MU Creatieve Code, Hackshield, It’s Up To You en DROG.

Weekvandemediawijsheid.nl wordt mede gefinancierd door de Europese Commissie, als onderdeel van het Better Internet for Kids project.

Ook meedoen aan de Week van de Mediawijsheid? Lees hoe je als professional kunt deelnemen aan de campagne. Heb je vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact met ons op.