Werk samen met interessante partners

Buurtwerk
De online wereld speelt een steeds grotere rol in ons leven en in de maatschappij. Met de hulp van buurtwerkers maken we de online wereld een fijnere en vertrouwde omgeving voor iedereen.

Netwerk Mediawijsheid
Het netwerk van Netwerk Mediawijsheid bestaat uit meer dan 1100 partners die zich inzetten voor een mediawijs Nederland. Bekijk welke netwerkpartners actief zijn binnen jouw regio.

Zet je activiteit op de kaart
Doe mee aan de campagne door een activiteit of online event te organiseren, bijvoorbeeld in de bibliotheek, de kinderopvang of op school. Meld je activiteit aan op de website.
Laat je inspireren

Meld je activiteit aan
Doe mee aan de campagne door een activiteit of online event te organiseren, bijvoorbeeld in de bibliotheek, de kinderopvang of op school. Meld je activiteit aan op de website.

Jubileumeditie Special Media Awards zoekt mediamakers
Dit jaar is de jubileumeditie van de Special Media Awards. Een event met prijsuitreiking voor mensen met een verstandelijke beperking die zelf media maken, want iedereen heeft recht op een leuk online leven.

Toolkit
Haak ook aan op deze campagne en maak gebruik van de toolkit met kant en klare teksten, afbeeldingen en andere uitingen die door iedereen gebruikt kunnen worden.

Jongerenwerker Bianca: 'Ook online moet je aanwezig zijn'
Jongeren zijn meer online dan ooit. Ze brengen een groot deel van hun tijd door op sociale media. Dit brengt voor het jongerenwerk extra uitdagingen met zich mee. 'Het is niet meer voldoende om alleen offline aanwezig te zijn', vertelt Bianca Boender, jongerenwerker en oprichter van de website You!nG, in een artikel op NJi.nl.

Ingrijpen bij Online discriminatie
Hoe kun je ingrijpen bij discriminatie op sociale media?
Dit artikel van Movisie laat zien waarom ingrijpen bij discriminatie zin heeft en lees je negen tips hoe je dit kunt doen. De kennis is gebaseerd op ervaringen opgedaan bij het project #DatMeenJeNiet evenals verschillende onderzoeken.

Like, cancel & play
Like, Cancel en Play is speciaal uitgebracht voor de Week van de Mediawijsheid. Het is een simpele tool om in gesprek te gaan met je doelgroep over sociaal gedrag in de online leefwereld.