Partners

Wie werken er mee aan de Week van de Mediawijsheid?

De Week van de Mediawijsheid is een jaarlijks terugkerende publiekscampagne en een initiatief van Netwerk Mediawijsheid. Bij het netwerk zijn meer dan 1000 organisaties, bedrijven, zelfstandig professionals en instellingen aangesloten, allen actief op het gebied van mediawijsheid. Denk aan ict-bedrijven, bibliotheken, culturele instellingen, mediacoaches, lesmateriaalontwikkelaars, uitgeverijen, onderzoeksinstituten, mediaproducenten en -platformen, onderwijsinstellingen en zorg- en welzijnsorganisaties. Veel media en netwerkpartners werken vanuit hun eigen expertise mee aan de Week van de Mediawijsheid. Bijvoorbeeld als mediapartner, ambassadeur of door middel van MediaMissies in het interactieve spel MediaMasters.

De Week van de Mediawijsheid staat altijd bol van activiteiten door het hele land heen. Zowel Netwerk Mediawijsheid als de bibliotheken en onze netwerkpartners organiseren workshops, bijeenkomsten, trainingen en nog veel meer om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor iedereen.

Over Netwerk Mediawijsheid

Netwerk Mediawijsheid

Netwerk Mediawijsheid is in 2008 als project opgericht op initiatief van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Netwerk Mediawijsheid wordt aangestuurd door 5 toonaangevende organisaties op het gebied van mediawijsheid:

Onze gezamenlijke missie: Nederland mediawijs. Netwerk Mediawijsheid vervult daarbij de rol van verbinder, wegwijzer en gangmaker.

Het Grijs en Wijs Mediafestival

Naast Netwerk Mediawijsheid dragen de volgende partijen bij aan het Grijs en Wijs Mediafestival: VodafoneZiggo, Samsung, SeniorWeb, Nationaal Ouderenfonds, de Bibliotheek, Digisterker, Beeld en Geluid, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

MediaMasters

Naast de kernpartners van Netwerk Mediawijsheid dragen de volgende partijen bij aan MediaMasters 2019/2020: De Nationale AI Cursus, FutureNL, CODA, Pestweb, Beeld & Geluid, Netwerk Mediawijsheid, EYE, Code Combat, Nieuws in de klas, Nieuwsbegrip, VOICE (auteursrecht), MU Eindhoven, WNF, Kidsweek, WikiKids, Autoriteit Persoonsgegevens, VPRO Jeugd / Z@pp Echt Gebeurd, IDFA, Help Wanted, Booxalive, NTR Online, VodafoneZiggo, Basicly.co, Museum voor Communicatie, Roboschool, Lilian stolk, Beeldkraken, De Speld, Cinekid, Koninklijke Bibliotheek, Unicef Kinderrechten Festival, Rijksmuseum, NTR SchoolTV, ECP, De Vier Windstreken, Unicef, Kentalis, DROG, NIDK, Bibliotheek eemland, Kunst Centraal, KRFF, Digital Playground, Beeldkraken, Flavour, Stichting FutureNL, VR Learning Lab en MU Artspace

Weekvandemediawijsheid.nl wordt mede gefinancierd door de Europese Commissie, als onderdeel van het Better Internet for Kids project.

Ook meedoen aan de Week van de Mediawijsheid? Lees hoe je als professional kunt deelnemen aan de campagne. Heb je vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact met ons op.